DF MoNaKo - diskuze    Chat    Členové    Kalendář akcí    Galerie    Partnerské weby

   Zaregistrujte se    Jak napsat článek?    Napište nám   

Kategorie článků
Vyhledávání
Model Club MoNaKo
MC MoNaKo

Otevřené sdružení lodních modelářů nejen z celé ČR...
Modelářský klub MoNaKo


Čtenář
Jméno:
Heslo:


Registrace | Info
Zapomenuté heslo

Chat - popovídejte si

Přehledy
Stálé odkazy
RSS

Pokud chcete odebírat naše články přes RSS, do své čtečky RSS kanálů zadejte tuto adresu. Též můžete použít odebírání nových tématpříspěvků z DF.

Vše naráz přímo na plochu svého PC získáte s miniaplikací MoNaKo-Mini:

MoNaKo-Mini

Čtenářské galerie
FW 190 epp - 3
výřezy jsou od LM Model motor+baterky od Bídy(zatím dvoučlánek ale na 3 se šetří...)
zobrazení: 48226
známka: 1.50
Zajímavý odkaz
Thingiverse.com

Všem, kteří si pořídili 3D tiskárnu, by se mohla hodit tato stránka, na které naleznou řadu připravených věcí k tisku (a to i z oblasti lodních modelů).

Historie zajímavých odkazů

Novinky
21.11.2021:

Najde se jedinec, který by byl za úplatu ochoten a hlavně schopen převést články z MoNaKa v redakčním systému phpRS do Drupalu - včetně komentářů apod.? Pokud ano, nechť se ozve na náš e-mail: wwwmonako@seznam.cz


14.11.2021:

V kalendáři již najdete značnou část akcí na rok 2022. Uvítáme informace o dalších.

 

 Archiv novinek


Komentáře

ke článku: Víkend s Tug Towingem 2008 v Oseku
ze dne 18.03.2008, autor článku: Jaroslav Vaškeba (Keba)

Komentář ze dne: 19.03.2008 15:16:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (j@s)
Titulek: lodni modely
Asi by nebylo od veci zauvazovat nad nejakym statickym hodnocenim modelu vuci predloham, nektere "lodni modely" se tak daji nazvat s notnou davkou fantazie.
Aby se to casem nezvrhlo v neco jako fosna s motorem a navijakem tahne vlek, jisteny vzadu dalsi fosnou s motorem a navijakem.
Kdyz jsem tak na nektere modely koukal, tak jsem zasl, jak je nekterym modelarum suma fuk, jak to bude vypadat, a ze to vubec ani trochu neodpovida predloze.

Komentář ze dne: 19.03.2008 17:15:15     Reagovat
Autor: [ladous] - Ladislav Douša (ladous@gmail.com)
Titulek: Re: lodni modely
Ano, máte pravdu.
Ovšem se zpřísněním pravidel ohledně vzhledu modelů se počítá od příští sezony, kdy letošní doporučení "dokončených" modelů jistě vejde jako základní bod do pravidel.
Ovšem o nějakém hodnocení maketovosti jednotlivých modelů nemůže být řeč - toto není sekce NS!

Komentář ze dne: 20.03.2008 08:24:48     Reagovat
Autor: [Godric] - Godric (@)
Titulek: Re: Re: lodni modely
Souhlasím s Láďou.... V první řadě musí být zájem o TT a mít hodně soutěžících... Až bude dostatek soutěžících, tak je pak jasné, že se už může i vybírat lodě, zda jsou i vzhledově podle pravidel nebo vypadají alespoň jako remorkér.
Já jsem zvědavý, kolik lidí bude v Otrokovicích a v Oseku, zatím v Otrokovicích moc lidí není napsáno, čekal jsem, že už v tuto dobu tam bude dost lidí.. Mají to blízko i modeláři ze Slovenska, tak doufám, že i ti také dojeli, loni v Protivanově byli vážně dobří, měli krásné lodě, tak by byla škoda, kdyby se nezúčastnili.

Komentář ze dne: 20.03.2008 19:02:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Přema (@)
Titulek: ad Jirka j@s
Pravidla pro letošní rok určují,že pracovní loď musí vypadat jako remorkér.Ať jsem se v Mostě díval jak díval,všichni zůčastnění toto pravidlo splňovali. TT je u nás volně a dobrovolně organizovanou soutěží s volným vstupem jakéhokoliv REMORKÉRU.Myslím,že tato definice by mohla bohatě stačit.Jinak doporučuji DF a přečíst vlákno o TT. "Fošna" odpovídající pravidlu remorkéru nevylučuje účast.Je na pořadateli a jury( ;-) )na připuštění.
Ad "maketovost"(a zde bych rád stručně anonymního neznalého pisatele uvedl na správnou mírupoukázáním na vlákno DF o TT,vlákno "Maketa nebo fošna"atd),
jinak stručně a jasně:
na makety doporučuji soutěže Navigy,kde se hodnotí i statický vzhled.Mimochodem,v Protivanově byla uspořádaná anketa o nejkrásnější loď.Zde jde hlavně a především o technickou zdatnost lodě a umění loď ovládat.Maketovost je zajimavá,ne vždy účelná(vážený pisateli-doporučuji sledovat i vlastní jízdy a povšimněte si pohybu lana, představte si,že na make

Komentář ze dne: 20.03.2008 19:54:14     Reagovat
Autor: [ladous] - Ladislav Douša (ladous@gmail.com)
Titulek: Re: ad Jirka j@s
Když už Přema zaútočil, tak já ještě přispěji.

Vážený modelářský příteli,
zanechte kritiky, postavte model podle svého gusta a přijďte se na akce TT aktivně podílet. Rádi mezi sebou přivítáme více maketovějších modelů ;-).

Komentář ze dne: 20.03.2008 23:42:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Přema (@)
Titulek: dodatek ad Jirka j@s
....představte si,že na maketovosti trávíte dalších několik set hodin,které jediné smýknutí lana či náraz lodě pošle tyto nádherné šperky přes palubu?)Naštěstí,osobní iniciativě se meze nekladou.Přijďte,zúčastněte se,ukažte,co s lodí dovedete,vzhled určitě všichni přítomní rádi ocení i tak a bez bodů.
Osobně si myslím,že touha po dokonalosti,maketovosti pošle jinak TT na smetiště dějin.

Komentář ze dne: 20.03.2008 21:55:30     Reagovat
Autor: [Mak] - Martin (Mak) (mak@rcfogli.cz)
Titulek:
Já sice nejsem maketář ale musím se tak nějak přiklonit k názoru že by ty lodě měly mít aspoň barvu, skla a střechy i já sem jezdil s lodí která nebyla hotová a to ani zdaleka, ale jezdící holé zdi nejsou příliš lahodící oku. Každopádně je důležité se zúčastnit a ne jen okolo kecat !

Komentář ze dne: 21.03.2008 08:49:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (j@s)
Titulek: maketovost
No kdyz ty prispevky tak ctu, tak ja pravda stavim jen makety a jezdim na souteze NS. Kdyz uz stavim maketu, tak opravdu presne - podle planu i podle fotek. Kdyz byla jedna moje oblibena lod prave dokoncovana v lodenici, nevahal jsem se nechat pozvat a sednout do letadla, abych si ji dukladne nafotil - vcetne poctu der ve schudcich, ktere pak taky presne delam.
Kdyz jsem se byl pote podivat na nekterych TT soutezich, tak prave z toho plynul muj uzas - treba Watergeus na 10 zpusobu s ruznou nastavbou, nekde jsem videl fotky kde mel dokonce i uplne jiny tvar zade - proste fantazirovani bez zadnych podkladu. Nemam nic proti tomu, kdyz si nekdo vymysli a nakresli a pote postavi lod, je to proste novy projekt. Ale tohle fantazirovani a nekdy bastleni me proste nejak nesedi. Tim svym prispevkem jsem chtel tak trochu vyprovokovat diskuzi smerujici v budoucnu k nejakemu hodnoceni i modelu, nejenom jizd.
No a k tem jizdam, jak tu nekdo poznamenal neco o napinajicim se lane - kdyby takhle jez

Komentář ze dne: 21.03.2008 08:50:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (j@s)
Titulek:
dily skutecne lode, tak maji utrhane navijaky a diry v sobe po zasazich remorkeru... Chtelo by to trochu vic jemnosti i kdyz Vas honi cas. Ale treba to casem prijde.

Komentář ze dne: 21.03.2008 09:35:23     Reagovat
Autor: [Keba] - Keba (vaskebaj@seznam.cz)
Titulek: Re: maketovost a jízdy
Ahoj Jirko!
Tvoje "pobídka" o vzhledu remorkérů se opravdu dotkla bolavého místa :-) Asi by mělo opravdu být věcí cti každého lodního modeláře aby jeho model vypadal co nejlépe a to i u remorkérů pro Tug Towing. Ne každý modelář ale dokáže vypiplat krásnou skoro maketu a tak se spokojí s polomaketou a nebo vlastním modelem. TT je hlavně o požitku z plavby několika lodí současně, o smysluplným manévrování. Je to opravdu hlavně o zábavě. Ze současné TT flotily remorkérů opravdu žádný nevypadá jako fošna a určitě to tam neskončí. Některé remorkéry jsou prostě rozestavěné a nedodělané. O tom nelze polemizovat a je na majitelích aby je co nejdříve dodělali...

Komentář ze dne: 21.03.2008 09:39:52     Reagovat
Autor: [Keba] - Keba (vaskebaj@seznam.cz)
Titulek:
...pravidla na vzhled pamatují a pro příští sezónu budou co se týče vzhledu o trochu méně benevoletní :-) Ale smyslem TT není někomu přikazovat jak má jeho model vypadat. Od toho tato soutěž opravdu není.
Co se týče stylu jízdy. K tomu ti mohu napsat jen jediné. Přijeď třeba do Otrokovic, klidně ti půjčím Monako I. i dvojku. Zapřáhneme vlek a můžeš to zkusit. Budeš překvapenej jak je opravdu obtížné plynule a čistě táhnout vlek když třeba trochu fouká, nebo když se projeví záludnot tratě a popadne tě "páčkový běs" :-) nebo když zadák pozdě zabere a škubne za to a tím celé soulodí rozhodí...

Komentář ze dne: 21.03.2008 09:46:23     Reagovat
Autor: [Keba] - Keba (vaskebaj@seznam.cz)
Titulek:
...na trati se dá snadno zpanikařit když se snažíš situaci zachránit. Ano máš, pravdu v reálu by lítaky úvazníky a naviáky vzduchem, ale TT není reál. Neodpovídají hmotnostní poměry a další parametry a tak si nějaké to škubnutí můžeme dovolit. :-)
Abych to shrnul...souhlasím s Tebou, že některé romorkéry by mohly být dostavěny aby jejich vzhled byl realističtější. Věřím tomu, že TT flotila bude na svém vzhledu pracovat. Ke stylu plavby...přijď si vyzkoušet několikrát projet trať.
Těším se na brzké shledání a pokec o TT :-)

Komentář ze dne: 21.03.2008 10:42:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - RomanT (@)
Titulek:
To se nám to rozjelo!
Že by lodě měli být dostavěné a co nejhezčí, to je bez debat.WG na 100 způsobů?-to naopak plně podporuji, neb kdyby jezdilo 10 stejných WGček....Monaka, WGčka i jiné remorkéry mají jen nějakou předlohu-nejsou to makety, snahou je aby se těm lodím podobaly, ne je kopírovaly.Trhání lanem+ nárazy- 8 let jsem jezdil na moři a mohl bych Ti vyprávět........tím netvrdím že v tahání tlačení je TT maketové, to ne, ale je to zábava a jako takovou je to nutně brát!!!
Roman

Komentář ze dne: 30.03.2008 20:31:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - honza (nautilus.honza@centrum.cz)
Titulek: názor
Můj náhled na"jirku", jestli chcete TT pohřbýt tak zaveďte to na čem NS pomalu upadá.Nenechte si do toho mluvit.Víkend s TT je o setkání lidí stejného zájmu a o příjemně stráveného víkendu.Kebo je to paráda jen tak dál.Dík.

Komentář ze dne: 06.04.2008 17:00:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (j@s)
Titulek: Re: názor
Ahoj Honzo, ja vim o cem TT je, takove 2-3 roky to sleduju a ani nechci aby to bylo dalsi NS - to by se mohlo mimochodem predvadet myslim jako F7. Jen jsem chtel trosku pichnout do hnizda, a vyprovokovat neco co by uroven lodi v TT trosku zdvihlo - a rozhodne tady asi neni nikdo vcetne me, kdo by chtel neco zabijet.
Vetsina lodi, ktere TT jezdi je rok od roku lepsi, ale obcas se tam objevi (z pohledu maketare) lehce receno lode ne moc podobne necemu a prakticky mozna i tezko funkci.
Mozna by nebylo od veci zacit hodnotit i trosku lode - s vahou tak 10% od nejake budouci sezony, ale odlisne nez u NS, treba se pri hodnoceni vice soustredit na funkcnost (navijaky, atd.), nejenom na maketovost. Takhle zustane stale hodne na jizdach samotnych, ale zaroven tam bude i mala motivacni slozka pro to, aby ty lode k necemu vypadaly. Myslim ze by to TT prospelo a ne zabylo.
Jinak stavim i mensi kontejnerovku 1:25, az ji za par let dodelam, tak budete mit opravdu neco na super tezky TT - model o

Komentář ze dne: 07.04.2008 22:29:11     Reagovat
Autor: [ladous] - Ladislav Douša (ladous@gmail.com)
Titulek: Re: Re: názor
Nevím, ale třeba v Protivanově proběhlo divácké hodnocení vzhledu modelů, což je dle mého lepší, než nějaká snaha o zavedení bodování od pár bodovačů ;-).
TT se stále vyvíjí a během pár let se jistě vyvine do nějaké formy, kdy všichni zvládnou techniku a začnou se zajímat o nějaký vzhled...

Komentář ze dne: 06.04.2008 17:01:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (j@s)
Titulek: Re: názor
vytlaku kolem 400kg.


Old MoNaKo - články z roku 2006 a starší
Nejnovější akce
Chyba: Nepodařilo se načíst zdroj...

Termíny dalších akcí najdete v Kalendáři akcí.

Reklama
Partneři

MoNaKo - ikona

Pokud přidáte ikonu MoNaKa na svůj web, na oplátku přidáme odkaz na Vaše stránky mezi naše partnery.

Nejkomentovanější

Databáze je prázdná!

Nejčtenější za rok

Neexistuji vhodna data!

Mapa přístupů
Licence

DF MoNaKo - diskuze    Chat    Členové    Kalendář akcí    Galerie    Partnerské weby    Napište nám

www.evymo.com
MoNaKo
Tyto stránky jsou provozovány na redakčním systému phpRS.